Thursday, May 31, 2012

Peristiwa 31 Mei

+ Assalamualaikum +
+ H Y E +

14tahun yg lalu, 31 Mei 1998 merupakan hari yg aku satu keluarga takkan dapat lupakan. Adik aku paling bongsu, Mohamed Fikri @ Dik Li pergi buat selama-lamanya pada usia 6 bulan. T_T Masa tu aku br darjah 6… Baru 11 hari sambut hari ulangtahun ke-12. Sedihkan…? (Al-Fatihah)

Arwah adik aku ni mmg sejak lahir ade masalah kesihatan. Yang aku faham masa tu, die ade semput & masalah paru-paru. Aku mmg x berapa nak jelas ape sbnrnye penyakit Dik Li , yelah masa tu aku kecik lagi. Bila dah besar ni tak sampai hati nak tnye mak aku. Sedih plak die nanti.. So, just put a full stop there..

Aku mmg takkan lupa wajah abah aku ms kejut kami adik beradik mlm tu bgtau Dik Li dah takde. Ms tu pon mcm taktau nak bagi expression ape..baru bgn tido, mamai dpt pulak cite sedih … Hmm.. FYI, Dik Li meninggal kat Hospital Kluang dlm tidur. Mmg mak & nurse tak perasan memula. Alhamdulillah , tuhan ambil nyawa Dik Li dlm keadaan tenang.

~AL-FATIHAH~

~Aku tak sanggup nk buat entry ni panjang2…


Regards,
SOFIE

No comments:

Post a Comment