Monday, June 11, 2012

Renew Passport

+Assalamualaikum+
+H Y E+

Mcm biasa la ngantuk je memanjang bila hari Isnin. Hehe. Hujung bulan ni kawan2 ofis aku plan nak ronda-ronda Singapore. Passport aku plak expired bulan 9 ni.. Xcukup 6 bulan la plak kan...So, nak kene renew.

2 minggu lps plak aku dgr application utk passport ni ade problem. Maybe after 2 weeks br dapat. Hmm.. Klu aku x buat weekend lps, takut x smpt dpt plak. Maka, menggigihkan diri la bgn2 pagi nak gi Pejabat Imigresen Setia Tropika.. Kat sane je yg bukak kalau hari sabtu.. tu pon half day.. Smpi dlm pukul 7.45am.. Masyaallah....pjg gile org dtg beratur dah...pukul berapa diorg dtg wehh??

Tgh beratur dan blur, tetibe jaga tu kata, klu borang x lengkap, tak dpt nombor...dh gigil kaki....mane nk dpt borang plak..hahaha...terus terjah pakcik tu tnye n amik borang.... siap isi (sambil berdiri ko....) jaga tu ckp lg, harini no sebyk 250 je...hahaha....~lagi la gigil kaki takut tak dpt...hahahha...tp Alhamdulillah dpt jugak.. turn aku no. 216... sipi sipi je lagi tak dpt...kah3x...

Thumbs up pd Imigresen Setia Tropika.. Kaunter byk yg bukak....proses smooth je... tp 4 jam jugaklah br dpt passport.... tp ok la kan....ape lg nk expect klu no ko 200++..hahah

Regards,
Sofie
Sent from my BlackBerry® wireless device via Celcom Mobile.

No comments:

Post a Comment