Friday, June 29, 2012

Time Management

+Assalamualaikum+
+ H Y E +


Salam Jumaat yg indah....wahh! Minggu ni rs berjln dgn agak laju. tetibe dh Jumaat...tak smpt nk publish entry ape-ape , tetibe dah jumaat (gile alasannnn kheennn).

Harini aku nak cerita psl Masa ... Time .... Perkara ni pd aku sgt penting. Semua org ade 24 jam sehari... Tp tak semua org rs 24jam tu cukup... Kenapa? Maybe sbb tak pandai or tak tahu manage masa...haisshh...

Kerja aku byk deal ngan org. Confirm ade byk meeting & discussion. Usually (eh omputeh tetibe lg), klu ade org schedule meeting aku akan jot down kat calendar supaya sng aku refer. Kdg2 aku kene arrange kan meeting utk org lain, on behalf. Aku akan jot down jgk kt calendar aku.

Aku slalu ade masalah ngan mamat sorang ni. Die slalu suruh aku arrange time utk meeting tp 90% kali msti akan lambat and 10% tak show up langsung... Nt aku jugak yg kene tnye... Badigol so'ot betuii...

Hate wasting time for nothing....

Aku mmg tak faham org yg spesies cmni... Rs mcm tak menghargai masa... Mencik ai... Agaknye ms kat univ or kolej dulu tak blaja kot subjek Time Management. Ngahaahahah! Patutnye klu rs xleh nk on time, kene la gerak awal dr waktu meeting..

Konsep "Time is money" tu pd aku betul and sgt penting. Hope you guys can appreciate more your time and well manage.

Regards,
Sofie
Sent from my BlackBerry® wireless device via Celcom Mobile.

No comments:

Post a Comment