Saturday, November 8, 2014

Day 2 : 5 Cara Memenangi Hati #30daysBC

+ Assalamualaikum +

Masuk hari kedua challenge. Mood *masih excited* .
Harini nak kena cerita pasal 5 cara untuk orang memenangi hati aku :

1) Bercakap dengan aku. Aku rasa ini komunikasi paling berkesan. Ade sesetengah orang dia hanya pandai menulis sms / email untuk explain sesuatu tapi tak pandai untuk cakap secara berdepan. Aku pun kadang-kadang macam tu jugak kot. Tapi bila orang berdepan dgn aku face to face, itu plg efektif untuk memenangi hati aku.

2) Be a good listener. Kadang-kadang aku tak harap pon orang untuk menyelesaikan masalah atau kekusutan aku, tapi aku just nak org dengar je. Aku ade few friends yg pandai tackle hati aku dgn cara jadi pendengar yg baik je. *smile*

3) Ingat tarikh penting dalam hidup aku. Wish pon dah cukup. Kalau nak celebrate & bagi hadiah tu bonus la untuk aku.

4) Masak untuk aku. Or bawak aku makan kat tempat yang best. Aku ni suka explore tmpat makan baru. Tapi kalau takde geng tak best laa. Kalau dpt yg ngam, mmg aku tak sia sia kan korang. Haha.

5) Tolong drive & hantar aku ke mana aku nak pergi. *dasar tak suka drive sendiri*

Cukup dh kan 5 je. Sebenarnya byk lagi cara. Takdela maknenue 5 cara ni je nak memenangi hati aku. Depends pada keadaan la kan. Tipu la kalau korang ade certain ways je . Tak enjoy la hidup kalau ade restricted ways je. Oh by the way, selamat beehujung minggu !

Love,
Sofie

No comments:

Post a Comment