Thursday, November 13, 2014

Day 7 : Sejauh Mana Pendidikan Penting Bagi Anda #30daysBC

+ Asslamualaikum +

Obviously pendidikan memang sangat penting bagi aku. Kalau tak penting, rasanya takde la aku belajar sampai dapat Ijazah pertama aku kan. Keluarga aku memang mengutamakan pendidikan. Biar kita tak pandai macamana pun, abah & emak aku akan pastikan anak-anak dia belajar. Memang tujuan belajar tu untuk mengajar orang yang tak pandai kan. =)

Memang ada orang yang senang untuk menerima pembelajaran. Senang je nak score tinggi-tinggi dalam setiap ujian & peperiksaan. Tapi ade jugak yang tahap penerimaan tu lambat sikit. Tapi kita tak boleh bandingkan orang2 yang berbeza tahap pembelajaran ni. Sebab tu lah sekolah-sekolah mengasingkan pelajar mengikut tahap "kepintaran" para pelajar mereka. Cuba korang bayangkan kalau orang yang cepat digandingkan dengan orang yang perlahan bila berlari, mesti tak ter'catch' up kan? Aku bukan nak mengata orang yg lambat ni, tapi kite kene sedar memang akan ade perbezaan cara pengajaran dan cara pembelajaran golongan yang berbeza ni. Tapi, walaumacamanapun, pelajaran tu tetap kene diteruskan. Okay?


Love,
Sofie

No comments:

Post a Comment